Constanta Cycling Team
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Nu sunteti conectat. Conectați-vă sau înregistrați-vă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Dum Oct 10, 2010 6:55 pm1

Stefan Marius

Stefan Marius

Membru Incepator
Membru Incepator
dati-mi si mie mai multe detalii despre combinatia 53/14-17, multumesc

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Lun Oct 11, 2010 5:33 am2

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Ce detalii ? nu inteleg .

53 reprezinta numarul de dinti care il are foaia mare al angrenajului .

14 ori 17 reprezinta numarul celui mai mic pinion din caseta (si aici reprezinta tot numarul de dinti)

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Lun Oct 11, 2010 10:09 pm3

Scorpionul

Scorpionul

Lord of the Stuff
Lord of the Stuff
14-17 ar fi 4 pinioane la o bicicleta de contratimp pentru oameni nebuni, sau pentru pistari: 14-15-16-17 ; iar 53 e foitza, valieu taticule Smile)

P.S. Se foloseste numai pentru zona noastra cand ai vant de 60 la ora de spate pale

https://www.facebook.com/groups/189264241714779

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mar Oct 12, 2010 9:14 am4

SpinningLust

SpinningLust

Membru Incepator
Membru Incepator
Marius,

combinatia 53 / (14-17 ) are un singur parametru relevant, adica raportul de transmisie. Acesta variaza de la 53/17 ( 3.12 ) la 53/14 ( 3.79 ). Nu aduce nici un fel de informatie decisiva, fara diametrul rotii.
Prin lumea ciclista se vehiculeaza un parametru important, numit gear-inch. Este obtinut din produsul raport_trasmisie * diametrul-rotii. Pentru o cursiera normala, avind roata de 28 inch si echipata cu foaia de 53 si pinioanele 14-17, parametrul are valoarea 3.12*28 = 86.8 pina la 3.79*28 = 106 gear-inch.
Pot sa-ti spun ca este o valoare mica. Bicicletele de trekking disponibile in magazine au, de cele mai multe ori, roti de 28, foaia mare de 48 dinti si pinionul cel mai mic de 11 dinti ( caseta standard 11-34 sau 11-32 ). Asta inseamna (48/11)*28 = 122 gear-inch. Cursierele pot urca mai sus, pina la 53/11 * 28 inch, adica 135 gear-inch.
Adica acest raport iti va permite atingerea unei viteze net mai mari decit 53/14, opunindu-ti, in acelasi timp, un cuplu rezistiv la pedale net mai mare.
Sunt convins ca stii ca nu combinatia foaie-pinion te duce la viteze mari pe bicicleta, ci doar puterea dezvoltata de muschii tai. In cooperare cu pozitia pe bicicleta, presiunea in cauciucuri si altele, care dau rezistenta la inaintare.
Musculatura umana este un motor cu aceiasi parametri ca un motor de automobil. Adica, are o putere maxima data la o anumita turatie a pedalelor si un anumit cuplu maxim dat la o anumita turatie a pedalelor.
Tu trebuie sa gasesti combinatia ideala care iti solicita, la turatia la care tu dai puterea ta maxima in regim aerob, exact acea putere maxima a ta.
Combinatia maxima de la bicicleta mea este de 53/11, adica 135 gear-inch, pe care o folosesc foarte rar. Cel mai frecvent, pentru curse lungi, folosesc combinatia imediat inferioara, 53/13 * 28, adica 114 gear-inch, care imi permite o viteza de 38 - 40 kmh ( 110 kg greutate biciclist + bicicleta, cauciucuri de 37 mm latime ) in regim mai indelungat. Comutarea pe ultima combinatie, de 135 gear-inch, o fac ocazional, deoarece imi oboseste excesiv musculatura intrucit, in acest moment, nu sunt capabil sa furnizez o asemenea putere in regim aerob ( pentru drumuri lungi ). De ce? Simplu, la turatia la care care as da puterea maxima, acest raport de transmisie opune o putere superioara mie, folosindu-ma ineficient.

Hope this helps.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mar Oct 12, 2010 2:48 pm5

laurlook

laurlook

Forum Legend
Forum Legend
Multumim SpinningLust pt explicatiile detaliate si modul de prezentare al acestora. Chiar daca in mare parte, unii dintre noi cunosc subiectul, personal mi-a facut placere sa citesc expunerea informatiilor Wink

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mar Oct 12, 2010 3:53 pm6

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Scorpionul este rugat sa intervina , dupa el ma bag si eu Smile

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mar Oct 12, 2010 5:39 pm7

Stefan Marius

Stefan Marius

Membru Incepator
Membru Incepator
Cine este dispus sa ma ajute ptr. un program de antrenament pe o perioada de 6 luni nivel incepator? ^Smile^ eu am gasit ceva pe net, dar cer si sfatul vostru. What a Face . Multumesc mult pentru explicatiile de mai sus.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mar Oct 12, 2010 6:52 pm8

jonnyman

jonnyman

Moderator
Moderator
Este normal sa fie asa si multumim SpinningLust pentru descriere, eu am 52.(11-32) si cu toate ca nu folosesc decat foarte rar 11 si 32 restul le selectez si dupa nivelul de energie ramas in organism.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 5:05 am9

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Vezi ca este pe forum un program de antrenament . Iti recomand sa iti gasesti un coleg de antrenament , este mai usor asa .

Si pe saitul Polar este un program cu interfata pe net , acolo iti poti face programul in functie de durata si scop .

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 8:00 am10

SpinningLust

SpinningLust

Membru Incepator
Membru Incepator
Marius,

organismul uman are mai multe moduri de a produce putere mecanica, diferite intre ele prin tipurile de reactii chimice care apar. Trebuie sa te hotarasti la una din ele, ca sa stii ce fel de antrenament doresti.
Exista 3 tipuri mari de eforturi, 2 anaerobe si unul aerob. In principal, cu cit puterea produsa este mai mare, cu atit durata acelui efort este mai scurta, oboseala mai pronuntata si timpul de refacere este mai mare.
Primul tip de efort ATP + CP + phosphogen este tipul dezvoltat de culturisti, si dureaza maximum 12 secunde. Muschii mari ai organismului uman ( cvadriceps, pentru ciclisti - si biceps femural + fesieri daca folosesti pedale clipless ), antrenati, pot dezvolta si 1 kW ( 1.36 CP ) in acest interval scurt. Ai sa vezi, la sali de fitness, culturisti care fac genoflexiuni sau impins la piept cu 150 kg. Oboseala generata in acest proces este cauzata, in principal, de epuizarea foarte rapida a rezervelor de phosphogen. Alergatorii de 100 m folosesc acest tip de efort, si pot sa-ti spun ca nu prea vei vedea campion la 100m care sa fie si campion la 5000m sau mai mult.
Al doilea tip, bazat pe reactia glicogenului muscular, este vecin cu cel de mai sus. Procesul, insa, se diferentiaza prin degajarea acidului lactic in muschi, pe care il simti atunci cind apare durerea musculara. Un asemenea gen de efort este antrenat prin reprize de antrenament de max. 2 minute la intensitate maxima ( pe o bicicleta stationara trebuie sa furnizezi cca. 4W / kg pentru un ciclist incepator ), urmate de pauze de cca 4-5 minute. Acest tip de antrenament este util pentru ciclistii de sala care fac 2-3 ture, nu au schimbator de viteze intrucit folosesc un singur raport, acela cu maximum gear-inch, unde se ating viteze de 70 kmh sau il mai foloseam eu cind faceam acest tip de antrenament si urcam pante cu viteza maxima posibila. Oboseala apare la degajarea in exces a acidului lactic ( in cantitati pe care organismul nu le mai poate prelua ) iar antrenamentul presupune, in principal, marirea capacitatilor de metabolizare, in sange si muschi, a acidului lactic. Durata, cum am spus... maxim 1.5-2 minute.
Al treilea tip de efort, efortul aerob, este cel care, probabil, te intereseaza cel mai mult. Utilizeaza glicogen muscular si lipide, cantitatea de energie fiind practic nelimitata ( vii cu ea de la C-ta la Bucuresti, fara probleme ). Acest tip de efort antreneaza mai multe categorii organice si introduce parametrii noi. Unul, VO2Max, pp. canitatea maxima de oxigen pe care organismul o poate metaboliza si pune la dispozitie muschilor pentru producerea de putere. Respiratia este actionata tot de niste muschi, iar acei muschi trebuie antrenati. Apoi, vine capacitatea cardiaca: ce puls maxim poti sa sustii? Pentru cit timp? Lance Armstrong avea un VO2Max dublu fata de o persoana normala si un puls cardiac in momentele de relaxare de 32-34, ajungind la peste 200 in timpul curselor... nah, asta da plaja de putere cardiaca! Un astfel de antrenament presupune reprize de cca 15 min. in care, ciclistii amatori cu ceva antrenament pot furniza 3 W/kg, urmata de o pauza de 3-4 minute. Supravegheaza momentele in care incepi sa te sufoci, sa respiri greu, si adu-ti aminte de Vo2Max.

http://sportech.online.fr/sptc_idx.php?pge=spen_esy.html
http://www.training4cyclists.com/effective-programs-for-indoor-cycling/

P.S. Vine iarna si nu vei mai putea iesi cu bicicleta. Chiar daca vei putea, depinde de locul in care te afli, un antrenament real facut pe sosea poate fi periculos! Acumularea oboselii in muschi pe un drum umed, cu gropi si traficat de soferi retardati poate duce la evenimente. Procura-ti un home-trainer, o bicla cu indicator de putere sau du-te la o sala dotata cu biciclete stationare bune. Iti ajung, pentru inceput, 3 antrenamente pe saptamina de cite o ora-doua, daca le faci serios.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 2:13 pm11

mihai_ct

mihai_ct

SuperModerator
SuperModerator
Pana una alta iesim la un antrenament in Mamaia dupa 5 juma, sunt si baieti de la club pt incalzire. Ori suntem ciclisti, ori nu mai suntem!! hai ca de maine se uda iar terenul sa creasca iarba.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 2:25 pm12

jonnyman

jonnyman

Moderator
Moderator
Pt Stefan Marius.
Tipule nu ti-ai gasit perioada buna pentru antrenamente, eu zic sa te plimbi si tu iarna asta asa cat sa tii muchii in forma, iti dozezi vitaminele si alimentatia iar din primavara te apuci serios de treaba. Eu o sa ma dau cat o sa pot in iarna asta cu bicla doar pentru a imi pastra musculatura in forma cat de cat, iar din primavara lumea incepe sa traga iar tare.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 2:49 pm13

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Sa ma vedeti pe mine la Big Mac-uri si alimentatie cu mititei ... trag tare in iarna asta , sa ma vedeti cum ma fac de ras la anu Smile)

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 3:13 pm14

SpinningLust

SpinningLust

Membru Incepator
Membru Incepator
jonny,

lasa-l pe baiat, daca vrea sa-l prinda primavara in forma. Sa se duca pe stationara, sa vina si sa ne spuna ca da 3.5W / kg pentru juma de ora.
Daca faceti o tura, nu uitati sa bagati niste poze. Cineva, aici, is lurking in the dark Smile...

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 3:20 pm15

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Poze mai rar , nu aratam ce facem ... mergem pe burta ... in concursuri se vede .

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Mier Oct 13, 2010 5:59 pm16

mihai_ct

mihai_ct

SuperModerator
SuperModerator
7 ciclisti prezenti Cristi, Filip, Captain, Nicu, Marius, Laur si subsemnatul, 2 ore de invarteala in Mamaia, dupa asfintit fara iluminat public, trenuletul rupt in doua mai mici de 4 si 3 ciclisti, pufuleti si covrigei la sfarsit, fara poze. Costel in alergare, iar Bubu a disparut spre Navodari inca pe lumina dupa ce ne-am adunat noi. Bogdan in turnul de control supraveghea radarul . O bruneta biciclista pe un Cube alb si fara casca si o blonda facand jogging. Cam atat.
Poate nu ploua maine.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 6:02 am17

veteranu

veteranu

SuperModerator
SuperModerator
mihai_ct a scris: Ori suntem ciclisti, ori nu mai suntem!!
Gresit, corect: "Ori suntem amatori, ori nu mai suntem".
Puneti "burta pe carte" si studiati. Nu preluati ce e mai prost de la clubul de ciclism profi din C-ta -metodele de antrenament.
Personal ii multumesc lui SpinningLust pt. raspunsurile date.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 7:11 am18

jonnyman

jonnyman

Moderator
Moderator
Foarte corect domnu' Veteranu....stiu cateva persoane amatoare de ciclism care ii lasa mult in urma pe unii de la cluburi, nu este nimic rau in a te numii ciclist amator, eu cred ca ai mai multe privilegii in aceasta postura, iesi cand poti, faci ce vrei pe traseu, poti chiar sa iti dai seama de frumusetea peisajelor fara sa te streseze unii din spate.
Iar la sfarsit primesti si recompensa ...fiecare cu preferintele culinare.
Bogdan cu mititei, eu cu ciorba de burta, altii cu papanasi...etc

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 12:04 pm19

mihai_ct

mihai_ct

SuperModerator
SuperModerator
Ori suntem pentru ciorba de burta, mititei si papanasi, ori nu mai suntem! Prin Chei parca nu se fabrica papanasi ... poate fac mesterii aia la Casian ...

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 1:52 pm20

Marusone

Marusone

SuperModerator
SuperModerator
mesterii aia de la Casian sunt de fapt mesteri in crestinism...li se mai zic calugari...nici o sansa acolo de asa ceva...pt asfel de retete dupa tura, putem sa incercam, cel putin pt mici, la popasul de la intrare in Kogalniceanu unde intampinam Bucurestiul, la un suc prin vara ...acolo sigur fac mici, doar mici ...pt restul de bunatati, nu am idee ...

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 2:51 pm21

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Eu tocmai m am intors de la un 80km de offroad cu Scorpionu ... sunt cu mititeii si berea in fata ... uite aici metode de antrenament Smile)

PS : kiss my 63kg Smile)

http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 6:33 pm22

SpinningLust

SpinningLust

Membru Incepator
Membru Incepator
LiveForCycling,

dupa 80 km de offroad cred ca poti sa bagi toti micii din depozit ca nu se intimpla nimic. Nici nu cred ca micii aia dauneaza ciclismului. Au proteine, niste lipide, mai au si ceva creatina, etc. Chiar nu fac nimic rau... dar nu pot sa cred ca unica ta fantezie culinara, dupa cei 80 km, sunt... micii...

P.S. Restaurantul ala... Doi Iepurasi... e up and running? Daca da, ceva papanasi au?...

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Joi Oct 14, 2010 7:34 pm23

jonnyman

jonnyman

Moderator
Moderator
Au si din cate am inteles eu sunt foaarte buni, mai bine il lasam pe Bogdan sa isi dea cu parerea.

Sfaturi pentru incepatori Empty Re: Sfaturi pentru incepatori Vin Oct 15, 2010 4:47 am24

LiveForCycling

LiveForCycling

Administrator
Administrator
Sunt papanasi , dar din pacate a scazut mult calitatea lor (poate si economia tarii isi spune cuvantul) ... am mancat si mai buni la munte ... Gura Diham / Cabana Schiorilor.



http://www.constantacyclingteam.tk

Sfaturi pentru incepatori Empty Sfaturi pentru incepatori Vin Oct 15, 2010 5:03 am25

Dany

Dany

super baiatul lu' nea Titi
Team President

si uite-asa a devenit topicul asta unul despre mancare. Pofta buna ...sau mai bine spor la pedalat.


Continut sponsorizat

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum

 

creează un forum | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Cookies | Discuții recente