Revenind on topic, din ce am mai vazut in ultimele zile, daca tot doreste primarul constantean sa faca pesemne niste piste de biciclete, evident ca acestea ar fi bine sa fie facute pe bulevardele principale ale Constantei si cam atat, ca pe stradutze se descurca fiecare om, fiind mult mai simplu. Acestea fiind spuse, afisez aici o harta cu bulevardele care ar trebui pistate si pentru ciclisti.
Propuneri concrete pentru modul de construire si mentenanta a pistelor de biciclete :
1. Trasarea culoarelor de bicicleta pe fiecare strada, pe carosabil (si nu pe trotuar); iar aceste piste sa aibe o latime de 150 cm iar marginea din dreapta sa se afle la o jumatate de metru de bordura trotuarului (pentru a nu calca prin toate scursurile), si cea din stanga in contact cu benzile pentru masini, pe fiecare sens de deplasare, cu o culoare galbena sau rosie, cu o mica bordura rotunjita. In zonele unde pe dreapta sunt locuri de parcare, marginea dreapta a pistei sa fie lipita de acestea pt economie de spatiu.
2. Trasarea culoarelor de bicicleta si pe partile circulare ale strazilor, care sa dea posibilitatea biciclistilor de a se deplasa circular, la sensuri giratorii, curbe la dreapta sau la stanga, etc. Acestea sa fie macar punctate.
3. Trasarea culoarelor de bicicleta, de o parte si de alta a strazii pentru strazile cu sens dublu, si pe un singur sens pentru strazile cu sens unic.
4. Folosirea culoarului pentru biciclisti, in afara oraselor, pe banda de avarie existenta pe drumurile nationale, alte drumuri, etc. si care sa aiba o latime de cel putin 150 cm.
5. Acolo unde inca nu exista benzile de biciclete trasate, sa se respecta regula celor 150 de cm pentru biciclisti, in orase dar si in afara localitatilor, adica peste tot.
6. Interzicerea parcarii masinilor pe culoarele biciclistilor si pe trotuare, pentru a sigura functionalitatea acestor benzi si implicit incurajarea omului de a face si un pic de miscare.
7. Interzicerea construirii de buticuri, rigole pentru flori, garduri, panoplii de publicitate, etc. pe trotuare si pe piste, din acelasi motiv.
8. Amenajarea parcarilor pentru biciclete la marile intersectii, marile magazine, gari, autogari, scoli, institutii, locuri de munca, in cartiere, in parcarile de masini, alte locuri de interes, etc...Ca la Amsterdam.
9. Astuparea gropilor si nivelarea canalizarilor la inaltimea soselei si indepartarea oricarui obstacol de pe culoarele biciclistilor.
10. Asfaltarea tuturor astfel de culoare pentru biciclisti, pe toate strazile, inclusiv pe cele pavate cu piatra cubica, etc.
11. Sa nu se mai ude strazile cu apa, fara rost, cand incepe ploaia, sau cand este racoare. Mai intai sa se curete de praf, mizerie si de pietris. Spalarea strazilor chiar si vara nu duce decat la inrautatirea conditiilor de trafic, deoarece apa este antrenata de biciclete ingreunand semnificativ mersul pe bicicleta; iar aerul umed incins este mai greu respirabil decat un aer uscat cald.
12. La sinele de tramvai sa se monteze cauciucuri sau alte materiale care sa elimine diferenta de nivel dintre sine si carosabil, si sa inlature spatiul prea mare dintre sine si carosabil, astfel incat acestea sa fie usor trecute de biciclisti. Deci constructia sinelor sa evite derapajele biciclistilor.
P.S. Pare poate un pic exagerat , dar daca tot te apuci sa faci o treaba, propun primarului de Constanta sa faca o traba bine facuta de la bun inceput, deoarece altfel costurile totale cheltuite in timp pana ajunge traba sa fie bine facuta vor fi semnificativ mai mari. In aceasta lumina recomand: "Romane, te rog din suflet, FII MAI NEAMTZ !!! "